🎁 ارسال رایگان برای خرید های 6,000,000 تومان و بیشتر 🎁

چرا باید از مکمل‌های بدنسازی استفاده کنیم؟

چرا باید از مکمل‌های بدنسازی استفاده کنیم؟

ورزش

اسم مکمل‌های بدنسای که می‌آید شاید یاد افراد عظیم الجثه و درشت اندام بیفتید. اما به جزء بزرگ کردن عضلات و ماهیچه‌ها، مکمل‌های بدنسازی کاربردهای دیگری هم دارند. مقاله انواع مکمل‌های بدنسازی به طور کامل کاربرد هرکدام از مکمل‌ها را شرح داده است.

 چرا باید از مکمل‌های بدنسازی استفاده کنیم؟

مکمل‌های بدنسازی به منظور بهبود عملکرد ورزشی و جبران کمبود برخی از مواد غذایی، افزایش قدرت و ریکاوری بعد از تمرین مصرف می‌شوند. پس بدنسازان و ورزشکاران تمام رشته‌ها می‌توانند از مکمل‌های ورزشی استفاده کنند.

مانند مکمل‌های دیگری که وجود دارد مثل مکمل‌های غذایی و رژیمی که شاید دکتر برایتان تجویز می‌کند و یا مکمل‌هایی که به نوزادان داده می‌شود مکمل‌های بدنسازی هم برای ورزشکاران ضروری است و حتماً باید در کنارش تغذیه مناسب باشد تا نتیجه مثبت حاصل شود. همچنین زمان مصرف و مقدار مصرف آن خیلی مهم است که حتماً فرد ورزشکار باید با متخصص مربوطه در این زمینه مشورت کند.

حقایقی در مورد مکمل‌ها

برخی از افراد فکر می‌کنند که مکمل‌ها حکم اسفناج ملوان زبل را دارند. با خوردن مکمل‌ها می‌توانند سریع قوی و خوش هیکل شوند. اما در واقع مکمل‌ها باید با توجه به عملکردهای ورزشی و کاربردشان استفاده شوند. برخی از آنها در شرایط خاص و در افراد خاص تأثیر می‌گذارد.

باید بدانید که ویژگی‌های یک مکمل چه هست و دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد؟ چگونه شما را در رسیدن به هدفتان کمک می‌کند؟ برای چه می‌خواهید استفاده کنید؟ برخی از ورزشکاران می‌گویند فقط می‌خواهیم قوی شویم که این دلیل موجه‌ای برای استفاده از مکمل‌ نمی‌باشد.

چه کسانی باید از مکمل‌ استفاده کنند

مکمل‌های بدنسازی یکی از نیازهای اصلی بدنسازان و ورزشکاران می‌باشد. مکمل‌های گوناگونی برای آقایان، خانم‌ها، نوجوانان وجود دارد. شما باید ببینید هدفتان از استفاده کردن از ‌مکمل‌های ورزشی چیست؟

مثلاً اگر شما هم با دیدن قهرمانان پرورش اندام در آرزوی برزگ کردن عضلات خود می‌باشید پس یکی از کسانی هستید که باید مکمل مصرف کنید. اما دقت کنید که هر نوع مکملی برای بدن شما مناسب نمی‌باشد. با توجه به سن و وزن و میزان فعالیتی که دارید استفاده از مکمل‌ها برای هر شخص متفاوت می‌باشد. مصرف غیر اصولی مکمل‌ها نه تنها مفید نمی‌باشد حتی برای سلامتی بدن خطرناک هم می‌باشد.

 

چه کسانی نباید مکمل مصرف کنند

افرادی که بیماری‌های قلبی، کلیوی و مشکلات کبد دارند نمی‌توانند از مکمل‌ها استفاده کنند و باید با پزشک خود مشورت کنند. حتی در صورت استفاده بی‌رویه و سرخود از مکمل‌ها افراد سالم هم دچار مشکلات جدی خواهند شد.

انواع مکمل‌های بدنسازی

مکمل‌های بدنسازی انواع مختلفی دارند که هر کسی با توجه به نیازها و اهدافش از آنها استفاده می‌کند. برخی از افراد بر این باورند که انواع مکمل‌های بدنسازی شامل: مکمل‌های افرایش عضله و حجم، افرایش وزن و چاقی، مکمل‌های لاغری و غیره می‌باشد اما در اصل اینها کارایی مکمل‌ها می‌باشد.

 بهترین نوع دسته‌بندی مکمل‌ها بر اساس ترکیبات آن می‌باشد که به شرح زیر می‌باشد.

۱- کراتین

برای کسانی که می‌خواهند فقط گنده شوند و افزایش وزن داشته باشند مناسب است. در واقع باعث ایجاد پف بدن می‌شود.

۲- چربی‌ سوز

چربی سوزها دارای دو دسته طبیعی و دارویی هستند. چربی سوزهای طبیعی همان گیاهان و دم‌نوش‌ها مانند چای سبز و غیره و می‌باشند و همان‌طور که از اسمش معلوم است کاربردش سوزاندن چربی‌ها می‌باشد.

۳- پروتئین

پروتئین وی و گینر دو نوع مختلف می‌باشند. پروتئین گینر کربوهیدرات هم دارد. پروتئین‌ها برای افزایش حجم عضلات و ماهیچه‌ها و ریکاوری سریعتر بعد از تمرینات کاربرد دارد.

۴- آمینو اسید

انواع مختلفی آمینو اسید وجود دارد که یکی از آنها BCAA است و  برای تقویت و رشد عضلات می‌باشد.

۵- گلوتامین

این مکمل‌ها برای جلوگیری از تحلیل عضلات استفاده می‌شود.

۶- مکمل پاکسازی

از این نوع مکمل‌ها به منظور شستن کبد بعد از یک دوره مصرف مکمل‌ها استفاده می‌شود.

۷- پمپ‌ها

این مکمل‌ها انرژی‌زا می‌باشد و ضربان قلب را افزایش می‌دهد و برای کسانی که در حین تمرین ضعف دارند و خسته می‌شوند مناسب است.

۸- ویتامین

این مکمل‌ها هم در دوره‌ی پاکسازی استفاده می‌شود. مثلاً ورزشکارانی که بر اثر بزرگ شدن عضلات خود دچار خط و ترک در بدنشان می‌شوند باید ویتامین E مصرف کنند.

اشکال مختلف مکمل‌های ورزشی

امروزه مکمل‎ها در شکل‌های مختلفی در بازار وجود دارند که شامل: پودر ، قرص، شربت، کپسول، مایعات می‌باشد.

 

داروخانه تربیت

0 دیدگاه

در حال حاضر دیدگاهی برای این پست ثبت نشده است.
لطفا برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. ورود/ثبت نام

اصالت کالا

استعلام سریال کالا از وزارت بهداشت

ارسال سریع

ارسال سریع به سراسر کشور

پشتیبانی آنلاین

پشتیبانی سریع و آسان

تضمین قیمت

تضمین بهترین قیمت در بازار